Szanowni Państwo!
W ramach czynności zarządzania/administrowania przedstawiamy pakiet oparty na właściwych przepisach oraz doświadczeniu:
- dokonywanie rozliczeń za pośrednictwem założonego rachunku bankowego,
- zwoływanie i obsługa zebrań właścicieli zgodnie z wymogami Ustawy o własności lokali oraz zapewnienie miejsca do przeprowadzenia tych spotkań,
- przygotowywanie uchwał i innych aktów prawnych,
- występowanie w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej do urzędów administracji publicznej w sprawach jej dotyczących ,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem nieruchomości wspólnej,
- zapewnienie obsługi prawnej oraz reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej (koszty zastępstwa procesowego obciążają nieruchomość wspólną) oraz dochodzenie zwrotu kosztów od drugiej strony,
- wykonywanie na wniosek właścicieli czynności przewidzianych prawem w zakresie udostępniania dokumentów Wspólnocie,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty Mieszkaniowej na zasadach określonych przepisami prawa,
- przygotowywanie planów gospodarczych w oparciu o aktualne potrzeby i możliwości finansowe Wspólnoty,
- prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów Wspólnoty,
- dokonywanie analiz ekonomicznych i proponowanie działań mających na celu minimalizację kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej,
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- regulowanie w terminie zobowiązań finansowych do wysokości środków znajdujących się na koncie Wspólnoty,
- zawieranie umów i nadzór nad ich wykonaniem w zakresie właściwego funkcjonowania nieruchomości (dostawy mediów, usługi remontowe, konserwacyjne, kominiarskie, utrzymanie czystości i porządku, wywóz tzw. gabarytów, usługi konserwacyjne dotyczące anten zbiorczych, domofonów, wind, itp.),
- inicjowanie i podejmowanie działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników, ochronę przed zniszczeniem i dewastacją. Współpraca z policją, strażą miejską i innymi formacjami w sprawach dotyczących bezpieczeństwa publicznego, osób i mienia nieruchomości wspólnej,
- działanie na rzecz powiększenia dochodów Wspólnoty poprzez m.in. wynajem części nieruchomości, dzierżawę powierzchni pod reklamę (za zgodą Wspólnoty) oraz zakładanie lokat terminowych z nadwyżek finansowych,
- monitorowanie i analiza kosztów c.o., c.w., z.w., ścieków, wywozu śmieci i gabarytów w nieruchomości, prowadzenie ewidencji mierników indywidualnych,
- zawiadamianie o wszelkich zmianach zaliczek wynikających ze zmiany cen usług oraz o dokonanych rozliczeniach,
- windykowanie opłat od właścicieli oraz należności od kontrahentów z tytułu pożytków Wspólnoty (koszty windykacji obciążają dłużników),
- prowadzenie książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- opiniowanie, przedkładanie i przechowywanie dokumentacji kosztorysowej,
- weryfikowanie dokumentacji technicznej dotyczącej poszczególnych lokali i pomieszczeń w związku z naruszeniem części wspólnych nieruchomości (zmiany sposobu ogrzewania, zmiany konstrukcyjne wewnątrz lokalu, adaptacje, itp.).
Jesteśmy przekonani, że informacje, które Państwu zostały przedstawione zachęcą do nawiązania współpracy co z kolei umożliwi w praktyce wykazanie profesjonalnego charakteru firmy.